Utkast: Aug. 10, 2010

Så förra veckan började jag i skolan vilket var jätte kul då jag fick träffa en massa nya roliga människor. På fredagen var sista dagen på intersivkursen i portugisiska vilket kändes rätt sorgligt då man skulle sakna att se alla varje dag. Från och med nya skulle vi bara träffas en gång i veckan 2 timmar istället för tre. Men vi kan ju såklart fortfarande träffas i alla fall, men det är ändå inte riktigt samma sak:( Jag börjarde inse att alla nu skulle börja deras egna liv i brasilien och man från och med nu är tvungen att klara sig mer på "egenhand"...
Så som avslutning hade vi den sista lektionen med Rafaela i biografen. Vi såg någon jätte skum brasilansk film och man förstod i prencip inget av filmen ifall man inte hette Inez eller Mara. Men det var nåt med en maktlysten bregravningsfantast som hade tre fruar som alla var överdrivet dramatiska och kåta...?

Efter biografen åkte jag i alla fall hem till Clara, det var jätte mysigt och hennes familj verkar super gullig. 
På lördagen skulle vi sedan upp rätt så tidigt på morgonen för att åka till stranden med alla utbytesstudenter. På stranden spelade jag strand tennis med Mara, Sara och Ankis (Annika) supersöta lillebror Matteus. Det var lite svårt när det blåste så mycket men roligt i alla fall. Vi badade och hade fotbolls match, tjerna mot killarna. Killarna som hade både landslagsproffset Niklas och brasse proffset Matteus. Jag och Mara gjorde även en liten fotoexpidition och sedan fick vi även en liten forro undervisning ;) Dagen på stranden var toppen och vi gjorde en massa kul! 

På kvällen var jag sedan ute på clubben flamingo igen. Förra gången var mycket roligare och jag bestämde mig att nästa helg blir det forro :)

Nästa dag ville min familj att jag skulle stanna hemma från skolan för det tyckte att vi kom hem sent igår och jag förstår ändå nada i skolan på lektionerna så det gör inget ifall jag inte jag missar nån dag haha.

först sade jag nej, eftersom jag tycker det är kul med skolan och träffa alla kompisar men sedan ångrade jag mig i morse när jag skulle gå upp haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0